ربات خانگی سامسونگ به پروژکتور داخلی مجهز شد

به گزارش مجله پزشکی، ربات کروی Ballie سامسونگ که به عنوان یک دستیار کوچک می تواند به کنترل بسیاری از فعالیت های خانه بپردازد حالا در نسخه تازه معرفی شده در CES 2024، به هوش مصنوعی و پروژکتور داخلی مجهز شده است که قابلیت های آن را چند برابر می نماید.

ربات خانگی سامسونگ به پروژکتور داخلی مجهز شد

نسخه به روز شده بالی (Ballie) با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند دستورات خانه هوشمند را اجرا کند، تماس های تلفنی را پاسخ دهد و ظاهرا حتی از حیوان خانگی شما هم مراقبت می نماید.

ربات تازه نفس سامسونگ در حالی با ظاهر مجذوب نماینده تر بازگشته است که یک پروژکتور با وضوح 1080p هم در آن تعبیه شده و آن طور که سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 اشاره نموده است، می تواند هم زمان که در خانه دنبال شما می آید، تصاویر مورد نظر را روی زمین، دیوار یا سقف پخش کند.

ربات Ballie سامسونگ می تواند به طور اتوماتیک تصویر پروژکتور را بسته به فاصله از دیوار و شرایط نوری محیط تنظیم کند. به گفته سامسونگ این اولین پروژکتور در دنیا است که به طور اتوماتیک شرایط و زاویه صورت افراد را تشخیص می دهد و بر اساس آن زاویه پرتاب بهینه را تنظیم می نماید.

در ویدیویی که سامسونگ به نمایش گذاشته، از این ربات با رنگ مجذوب نماینده زرد خود، به عنوان دستیار خانه هوشمند هم فعالیت هایی را انجام می دهد؛ برای نمونه چراغ ها را روشن می نماید، به سگ غذا می دهد و به یک شخص پیغام می دهد. طبق اعلام شرکت، بالی می تواند تهویه مطبوع، ماشین لباس شویی و دستگاه های هوشمند دیگر در خانه را کنترل کند.

در حالی که قرار است این ربات تا حد زیادی با دستورات صوتی کنترل گردد، اما کاربر بعلاوه می تواند درخواست هایی را با استفاده از پیغامک به آن بفرستد. بالی حتی می تواند روحیات اعضای خانواده را تشخیص دهد. به گفته سامسونگ با توجه به اینکه همه ساکنان یک خانه احساس یکسانی نسبت به فضای شخصی خود ندارند، بالی خواسته هایشان را دنبال می نماید تا بتواند متناسب با آن ها، به بعضی بیشتر نزدیک گردد یا فضای بازتری به دیگری بدهد.

سامسونگ اشاره نموده که بعضی از ابزارهایی که امروز به آن ها تکیه می کنیم، حتی 10 سال پیش بخشی از زندگی ما نبودند و امیدوار است که ربات های خانگی یکی از چیزهایی باشند که در دهه آینده کاملا جای خود را در خانه ها باز نمایند.

منابع: The Verge, Washington Post

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1716

به "ربات خانگی سامسونگ به پروژکتور داخلی مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات خانگی سامسونگ به پروژکتور داخلی مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید