راهنمای تشخیص کلاس های مختلف در ارسال محموله

به گزارش مجله پزشکی، سیستم طبقه بندی محموله یک شیوه استاندارد است که برای مشتریان طراحی شده تا به ساختار قیمتی یکپارچه در زمان جابجایی محموله های پستی خود با هر نوع وسیله حمل و نقل دست پیدا نمایند.

راهنمای تشخیص کلاس های مختلف در ارسال محموله

در مجموع، 18 کلاس مختلف برای ارسال بسته وجود دارد. کلاس 50 پایین ترین حد و مقرون به صرفه ترین کلاس به شمار می رود و کلاس 500 که بالاترین حد و گران ترین کلاس است. این ارقام که به هر کالا اختصاص داده می گردد برای شرکت های باربری در معین مقدار تعرفه اهمیت دارد که در نهایت قیمتی که شما باید بپردازید را معین می نماید. سیستم های محاسبه آنلاینی وجود دارند که طبق قوانین خاص برای شما کلاس محموله را معین می نمایند تا همه بتوانند به راحتی این فرایند را متوجه شوند.

مراحل انجام کار

مرحله اول:

ابتدا چیزهایی را یاد بگیرید که کلاس بار کالای مورد نظر شما را معین می نمایند؛ ملاک هایی از قبیل قابلیت بارگذاری، معینه های جابه جایی، وزن، چگالی و احتمال آسیب رساندن محصول.

مرحله دوم:

توصیفی ساده از باری که قرار است ارسال گردد را ارائه دهید. باید بتوانید جنس یا کالایی که می خواهید به مقصدی ارسال کنید را به خوبی توصیف کنید.

مرحله سوم:

بدانید که کالای شما با چه بسته بندی قرار است ارسال گردد. سیستم های بسته بندی گوناگونی برای محموله ها وجود دارد که شامل پالت چوبی، بشکه، غلتک، جعبه، لوله، و یا بسته بندی های گره دار یا چسب زده می گردد.

علاوه بر این، ضروری است شما برای ارسال نماینده بار خود معین کنید که آیا کلایی که می خواهید ارسال کنید برای بارگذاری در کامیون احتیاج به عبور از دروازه کنترل و باربری دارد یا نه.

مرحله چهارم:

معین کنید که آیا کالای شما حاوی مواد خطرناکی است که احتیاج به شیوه خاص باربری و حمل و نقل دارد یا خیر. برای اطلاع از مواد خطرناک باید به شرکت های حمل بار مراجعه کنید یا از وب سایت آنها بازدید نمایید.

مرحله پنجم:

طول، عرض و ارتفاع محموله ارسالی خود را مقدار گیری کنید.

مرحله ششم:

محموله ارسالی را وزن کنید. گاهی اوقات وزن را باید تخمین بزنید زیرا ممکن است گاهی محموله ارسالی قابل بسته بندی نباشد و ندانید کلاس بار شما چیست و چطور باید بسته بندی گردد.

مرحله هفتم:

چگالی بار خود را با محاسبه گرم در مترمکعب به دست آورید. بعضی از حسابگرهای آنلاین این کار را برای شما انجام می دهند. فقط ضروری است شما وزن و ابعاد کالای خود را بدانید. البته خودتان هم می توانید برای اطمینان با آنالیز مجدد و استفاده از آموخته های خود چگالی محصول را حساب کنید.

مرحله هشتم:

یک ماشین حساب آنلاین پیدا کنید تا کلاس محوله شما را معین کند. البته، اگر بار شما به وسیله سیستم حمل بار احتیاج به مقدار گیری چگالی نداشت مرحله 9 تا 10 را نادیده بگیرید تا خود سیستم رقم دقیق را برای شما ارزیابی کند.

مرحله نهم:

به همه سؤالات در خصوص محموله ارسالی پاسخ دقیق بدهید و سفارش ارسال خود را ثبت کنید.

اگر از باربری خاصی استفاده می کنید، شاید لازم باشد در وب سایت آن شرکت حساب کاربری داشته یا به عنوان مشتری ثبت شده باشید.

بعضی از شرکت های هوایی حمل بار شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما را می خواهند تا در خصوص کلاس محموله تان به شما اطلاع دهند.

مرحله دهم:

با انجمن باربری و ارسال محموله تماس بگیرید تا کلاس بار شما را معین نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1527

به "راهنمای تشخیص کلاس های مختلف در ارسال محموله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تشخیص کلاس های مختلف در ارسال محموله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید