رازگشایی از داغ شدن عجیب آیفون15 پرو!

به گزارش مجله پزشکی، دیجیاتو نوشت: ظاهراً استفاده از تیتانیوم و طراحی سیستم گرمایی مشکل ساز شده است.

رازگشایی از داغ شدن عجیب آیفون15 پرو!

از زمانی که آیفون 15 پرو معرفی گردید، گزارش های زیادی درباره داغ شدن بیش ازحد این دستگاه منتشر شده است. مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف بازار می گوید این مسائل به تراشه 3 نانومتری A17 پرو مربوط نمی گردد، بلکه این موضوع به دلیل تغییرات طراحی دستگاه ایجاد شده است.

تراشه A17 پرو آیفون 15 پرو اولین پردازنده 3 نانومتری اپل و TSMC است. بعضی کاربران ظاهراً تصور می نمایند که این تراشه باعث شده است که دستگاه آن ها بیش ازحد گرم گردد. اما حالا مینگ-چی کو می گوید بروز این مسائل به دلیل تغییراتی است که اپل روی تیتانیوم ایجاد نموده و مدل های آیفون 15 پرو را سبک تر از مدل های قبلی طراحی نموده است.

دلیل گرم شدن بیش ازحد آیفون 15 پرو چیست؟

تحلیلگر اپل در گزارشی به این موضوع اشاره می نماید که بعضی کاربران بر این باور هستند که مشکل داغ شدن بیش ازحد سری آیفون 15 پرو به طراحی پیشرفته تراشه 3 نانومتری TSMC مربوط می گردد، درصورتی که واقعاً دلیل بروز این مشکل به تراشه 3 نانومتری تازه ارتباطی ندارد. مینگ چی کو می گوید به احتمال زیاد دلیل بروز این مشکل به طراحی سیستم حرارتی دستگاه برای دستیابی به وزن سبک تر مربوط می گردد. برای مثال، در موبایل تازه سطح اتلاف گرما کاهش پیدا نموده و از قاب تیتانیومی استفاده شده است که این موارد می تواند تأثیر منفی روی دستگاه داشته باشد و باعث بیش ازحد گرم شدن آن گردد.

مینگ چی کو پیش بینی می نماید که اپل می تواند این مسائل را به وسیله به روزرسانی نرم افزاری رفع کند. اما بهینه سازی از این طریق محدود خواهد بود و این شرکت احتمالاً مجبور خواهد شد تا قدرت پردازنده را کاهش دهد.

اگر اپل به درستی به این مشکل رسیدگی نکند، این ایراد بزرگ می تواند بر فروش محصولات این شرکت تأثیر منفی داشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1705

به "رازگشایی از داغ شدن عجیب آیفون15 پرو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازگشایی از داغ شدن عجیب آیفون15 پرو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید