بپر بریم آب پری!

به گزارش مجله پزشکی، مازندران بهشت آیین با سواحل رویایی و جنگل های حیرت انگیزش آبشارانی دارد نظیر ترا، سنگ نو، ایج و نارم و آب پری .

بپر بریم آب پری!

خبرنگاران: میان همه جاذبه های دل انگیز طبیعت آبشارانگار فرق دارد. ابهت،شکوه،قدرت و حس سیال زندگی. هر وقت دلتان از شلوغی های شهر گرفت بار و بندیل ببندید و بروید حتی اگر شده نزدیک ترین جایی که آبشار دارد. امروز با ما به آب پری بیا!

مازندران بهشت آیین با سواحل رویایی و جنگل های حیرت انگیزش آبشارانی دارد نظیر ترا، سنگ نو، ایج و نارم و آب پری .

آب پری همسایه کجور و یوش است و آبشار آب پری در کناره جاده قرار گرفته است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد؛ زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لابه لای این سنگ ها در جریان است. گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل به این محل می آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا 10 درجه سانتی گراد است. درختان جنگلی در منطقه ها کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می شوند.

آبشار آب پری در فاصله پنج کیلومتری نور، در نزدیکی رویان قرار گرفته است.

چطور برویم؟

اگر از چالوس، تقریبا 50 کیلومتر به سمت شرق برویم، پس از گذر از نوشهر و پارک جنگلی سیسنگان به شهری به نام رویان می رسیم که نام قدیمی اش علمده بوده است. پس از رسیدن به شهر، خود را به بازار اصلی رویان برسانید و در خیابان مقابل آن، یعنی خیابان شهدا بپیچید. بعد از اولین چهارراه، مسیر مستقیم را ادامه دهید تا وارد جاده رویان-بلده شوید. در مسیر پرپیچ گلندرود، 13 کیلومتر پیش برانید تا آبشار را در سمت چپ جاده ببینید. در این مسیر از روستاهای حسین آباد، علم ده، تاشکوه و شهرک سرودشت خواهید گذشت تا به جنگل های رویان برسید. از ابتدای جنگل تا آبشار آب پری، حدود پنج دقیقه فاصله است.

جاده آب پری هم عرض جاده چالوس است؛ اما اطرافش، آن قدر فضای صاف و باز برای اطراق وجود دارد که هر گردشگری به راحتی می تواند گوشه دنجی برای خودش پیدا کند. این آبشار در حقیقت بهانه ای است برای لذت از هوای کوهستان و چشم انداز ها زیبای منطقه.

هرچه جاده را بالاتر می رویم، چشم انداز ها زیباتر، هوا خنک تر، تعداد ماشین ها کمتر و شمار چشم انداز های بکر بیشتر می گردد. اینجا سکوت مطلق حکم فرما است. شاید اگر چند دقیقه با دقت گوش دهیم، بتوانیم صدای واقعی جنگل را بشنویم؛ چهچهه پرندگان، صدای دارکوب و گله ای که در دشت های دورتر مشغول چرا است.

امکانات آبشار آب پری

در مقابل آبشار تعدادی دکه فروش مواد غذایی وجود دارد که می توانید در آن ها انواع خوراکی ها از جمله آش، نان محلی، چای و… را تهیه کنید. آلاچیق هایی برای پیک نیک نیز در نزدیکی آبشار در نظر گرفته اند و سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و وسایل بازی از دیگر امکانات این منطقه هستند.

برترین زمان سفر به آبشار آب پری

از آنجا که این منطقه هوایی نسبتا خنک دارد، برترین زمان سفر به آن فصول بهار و تابستان هستند؛ زمانی که با وجود گرما و شرجی هوا، آبشار آب پری هوایی مطبوع دارد. البته پاییز نیز با نمایش دوست داشتنی اش از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز، می تواند زمان مناسبی برای کسانی باشد که به طبیعت پاییزی علاقه مند هستند یا قصد عکاسی دارند. بازدید زمستانی به علت مشکلاتی که می تواند برای دسترسی وجود داشته باشد، توصیه نمی گردد؛ اما بهرحال جامه سپید برف بسیاری را وامی دارد تا با رعایت اصول ایمنی، راهی این منطقه شوند.

برترین زمان سفر به آبشار آب پری چه فصلی است؟

از آنجا که این منطقه هوایی نسبتا خنک دارد، برترین زمان سفر به آن فصول بهار و تابستان هستند؛ زمانی که با وجود گرما و شرجی هوا، آبشار آب پری هوایی مطبوع دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1402 بروزرسانی: 15 شهریور 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1699

به "بپر بریم آب پری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بپر بریم آب پری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید