ارتش تازه 76 نفره روسیه!، عکس

به گزارش مجله پزشکی، شرکت دولتی روستک در 24 نوامبر بیان کرد که نیروهای هوافضای روسیه قرار است تا خاتمه سال 2023 مجموعه ای از جنگنده های پیشرفته نسل پنجم سوخو-57 را دریافت نمایند.

ارتش تازه 76 نفره روسیه!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، کارخانه هوانوردی گاگارین در Komsomolsk-on-Amur، بخشی از شرکت هواپیمایی متحد Rostec (UAC)، اخیراً گروهی از جنگنده های چند منظوره سوخو-35S از نسل 4 را به روسیه تحویل داده است. این گزارش گفت که این دسته سوخو-35S سرانجام برنامه تحویل هواپیما در امسال است. مدیر کل UAC، تأیید کرد که شرکتَ های آنها با پشتکار به برنامه تحویل پایبند هستند.

این امر ارائه سیستم های هوانوردی معاصر برای نیروهای هوافضای روسیه را تضمین می نماید. در بیانیه مطبوعاتی تاکید شد که هواپیمای سوخو-35S تحت آزمایش های زمینی و پروازی جامع در حالت های عملیاتی مختلف نهاده شد و با موفقیت از فرودگاه به مکان های خدماتی معین شده خود منتقل شد. بعلاوه معاون اول مدیرعامل Rostec، از ویژگی های متمایز هواپیما از جمله تسلیحات راهنمایی شونده هوا به هوا و هوا به سطح بسیار موثر و سیستم دفاعی و مقابله الکترونیکی پیشرفته گفت.

در سپتامبر 2023، مجتمع نظامی-صنعتی روسیه خاطرنشان کرد که یک جت جنگنده تازه سوخو-57 Felon به نیروی هوافضای روسیه تحویل داده است. بر اساس برنامه تسلیحاتی فعلی دولت، پیش بینی می گردد که نیروهای هوافضای روسیه تا سال 2027 در مجموع 76 فروند هواپیمای سوخو-57 را خریداری نمایند. سوخو-57 دو موتوره که به عنوان یک جنگنده چندمنظوره نسل پنجم توصیف می گردد، به وسیله روسیه به عنوان رقیب لاکهید مارتین اف-35 ارائه می گردد که به وسیله ایالات متحده و متحدانش در اروپا و آسیا استفاده می گردد.

علیرغم عدم افشای تعداد مشخصی از سوخو-57های موجود در آخرین تحویل، با توجه به تحریم های مالی اعمال شده علیه روسیه به وسیله قدرت های غربی این یک دستاورد قابل توجه است. این تحریم ها دسترسی صنعت هوافضای روسیه به اجزای پیشرفته و منابع مالی غربی را محدود نموده است.

به موازات آن، UAC روی نمونه اولیه سوخو-75 Checkmate کار می نماید که در ابتدا برای اولین پرواز خود در سال 2023 برنامه ریزی شده بود، که بعداً تا سال 2024 تتازه نظر شد. با این حال، تاخیرهای احتمالی در این برنامه ممکن است به علت تلفات قابل توجه جت های فعلی نیروی هوایی روسیه و تاثیر تحریم های مالی ایجاد گردد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: biotec-ney.ir شناسه مطلب: 1712

به "ارتش تازه 76 نفره روسیه!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش تازه 76 نفره روسیه!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید